Contract 13

 
 

 

 

 

 

1.     Lees de informatiemap artidoc 4 over de sluis. Zoek in deze informatie 5 punten die typisch zijn voor de sluis en schrijf deze in jouw verslag.

2.     Zoek iets over de provincie Antwerpen op in de encyclopedie Encarta + World Atlas op computer .

3.     Speel spel “Stappen” van het programma “Rekenvaardigheid 3” op de computer . Schrijf in je verslag de tijd die je nodig had om de oefening af te maken.

4.     Maak de oefening “Omschrijving” van het pakket “Edurom taal” op de computer  en schrijf jouw score in het verslag.

5.     Speel: http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03013/leerling1.html

6. Zoek op in de artiscoop  “Beroepen” en schrijf een kort verslag:

 

Vroeger waren er geen motoren aan de boten. Hoe vaarden ze dan?

Waarom schoot de geldlade van een mechanische kassa naar voren?

Hoe komt het dat de lichten op de autosnelweg automatisch aangaan?

Waar komt jouw achternaam vandaan?

Veel succes!!