Contract 13
1. Lees de informatiemap
artidoc 4 over de sluis. Zoek in deze informatie 5 punten die typisch zijn
voor de sluis en schrijf deze in jouw verslag. 2. Zoek iets over de
provincie Antwerpen op in de encyclopedie Encarta + World Atlas op computer
. 3. Speel spel “Stappen” van
het programma “Rekenvaardigheid 3” op de computer . Schrijf in je verslag
de tijd die je nodig had om de oefening af te maken. 4. Maak de oefening
“Omschrijving” van het pakket “Edurom taal” op de computer en schrijf jouw score in het verslag. 5. Speel: http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03013/leerling1.html
6.
Zoek op in de artiscoop “Beroepen”
en schrijf een kort verslag: Vroeger waren er geen motoren aan de boten. Hoe vaarden
ze dan? Waarom schoot de geldlade van een mechanische kassa naar
voren? Hoe komt het dat de lichten op de autosnelweg
automatisch aangaan? Waar komt jouw achternaam vandaan? Veel succes!!